Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/lasy-wroclaw.pl/includes/menu.inc).

Centrale telefoniczne i ich zastosowanie w praktyce

Każda firma posiada telefon. Jest to narzędzie komunikacyjne zdecydowanie najpopularniejsze od wielu lat. Oczywiście, mamy pocztę elektroniczną, komunikatory różnego rodzaju, ale telefon ciągle jest najczęściej wykorzystywany. Zdecydowanie łatwiej i szybciej jest w każdej sprawie zwyczajnie zadzwonić, zamiast pisać bardzo długiego maila, czy prowadzić dialog na komunikatorze.


telefony
Telefony obecnie jednak nie są takie same jak jeszcze kilkanaście lat wstecz. Jakość połączeń jest zdecydowanie na wyższym poziomie, nawet przez zwyczajny telefon analogowy możemy bez trudu usłyszeć i zrozumieć rozmówcę. Minęły już czasy, gdy trzeba było wydzierać się na cały głos, żeby osoba po drugiej stronie miała chociaż niewielkie szanse na zrozumienie z czym do niej telefonujemy.

zobacz:

Gdy przedsiębiorstwo jest duże, pracuje w nim więcej niż sto osób, każda z nich musi mieć na stanowisku telefon, albo jest to na przykład call center niezbędnym rozwiązaniem jest centrala telefoniczna. Obecnie są to urządzenia cyfrowe, sterowane za pomocą komputera. Obecnie obsługą takiego urządzenia zajmuje się raczej administrator komputerowy, który powinien kontrolować jej funkcjonowanie. Jeszcze niedawno była to niezbyt uprzejma pracownica, wypowiadająca grobowym tonem „Łączę!”.

czytaj:

Z miesiąca na miesiąc większą popularnością cieszą się wszelkiego rodzaju rozwiązania voip, czyli komunikacja oparta na wysyłaniu dźwięków za pomocą łączy internetowych. Naturalnie wdrożenie takiego rodzaju telefonii w przedsiębiorstwie wymaga kupienia właściwej centrali, dopasowanych aparatów telefonicznych i nie jest wolne od wad, ale rozmowy są o wiele tańsze niż przy użyciu standardowych rozwiązań telefonicznych. Dużą wadą rozwiązań voip jest utrata możliwości komunikowania się, gdy nie ma połączenia z Internetem, co czasem się dzieje. Może zdarzyć się także przeciążenie sieci, więc powinniśmy już w momencie projektowania przewidzieć możliwą ilość rozmów i aparatów. Mimo wszystko powinniśmy jednak zainwestować w tego typu rozwiązania. Zwracają się niezwykle szybko i mają znacząco więcej plusów niż minusów. Telefony IP są przyszłością komunikacji, więc nie bójmy się korzystać z tego typu rozwiązań w swojej firmie.